Το τρίπτυχο της υγιεινής διατροφής

Το σώμα μας χρειάζεται 40 θρεπτικά συστατικά για τη διατήρηση της καλής του υγείας. Ο καλύτερος τρόπος για να πάρει αυτά τα συστατικά είναι μία υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή. Ποιες, όμως, είναι οι αρχές της υγιεινής διατροφής και ποια τρόφιμα συμπεριλαμβάνονται σε αυτήν;

 

ΠΟΙΚΙΛΙΑ

Καταναλώνουμε ποικιλία τροφών από κάθε ομάδα τροφίμων. Συνηθίζουμε να μιλάμε για ομάδες τροφίμων πχ. κρεατικά, φρούτα, λαχανικά, δημητριακά κλπ. Πράγματι, τα τρόφιμα είναι ομαδοποιημένα ανάλογα με κάποια κοινά χαρακτηριστικά στα θρεπτικά τους συστατικά. Δεν είναι, όμως, όλα τα τρόφιμα μίας ομάδας πανομοιότυπα. Για να είναι πλήρης η πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, θα πρέπει να υπάρχει ποικιλία. Για παράδειγμα, είναι προτιμότερο να καταναλώνουμε τρία διαφορετικά φρούτα ημερησίως παρά τρία ίδια φρούτα.

 

ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ

Καθημερινά πρέπει να καταναλώνονται τροφές και από τις 5 ομάδες τροφίμων– Δημητριακά, Λαχανικά, Φρούτα, Γαλακτοκομικά, Κρέας. Κάθε ομάδα τροφίμων προσφέρει στον οργανισμό διαφορετικά θρεπτικά συστατικά που τον βοηθούν να είναι υγιής. Περιορίζοντας την κατανάλωση κάποιας ομάδας τροφίμων, διαταράσσεται η ισορροπία.

Γνωρίζουμε, βέβαια, ότι κάποια τρόφιμα είναι περισσότερο υγιεινά από άλλα. Όπως επίσης, ξέρουμε ότι κάποια τρόφιμα (πχ. γλυκά) μπορεί να είναι αρκετά ανθυγιεινά, αλλά ταυτόχρονα προσφέρουν μεγάλη απόλαυση και είναι πολύ επιθυμητά.

Κάθε τρόφιμο μπορεί να είναι μέρος μίας ισορροπημένης διατροφής, αρκεί να καταναλώνεται στην ενδεδειγμένη συχνότητα. Κάποια τρόφιμα πρέπει να τρώγονται καθημερινά, ενώ κάποια άλλα καλό είναι να καταναλώνονται σπανιότερα και σε μικρότερες ποσότητες.

 

ΜΕΤΡΟ

Δεν ξεχνάμε ότι κάθε τρόφιμο, όσο υγιεινό κι αν είναι, πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο. Ένα παιδί δεν μπορεί να φάει μία μεγάλη μπριζόλα ή ένα ολόκληρο πιάτο μακαρόνια ή ένα μεγάλο μπολ φρουτοσαλάτα ή ένα τεράστιο παγωτό - πύραυλο. Χρειάζεται μέτρο στις μερίδες, ώστε να είναι υγιεινή η διατροφή του.

Μιλάμε, λοιπόν, στα παιδιά για την υγιεινή διατροφή, ξεκαθαρίζοντάς τους τις τρεις αυτές έννοιες. Τους εξηγούμε ότι υπάρχει η χρυσή τομή για καλύτερη υγεία και μεγαλύτερη απόλαυση. Αποφεύγουμε να δαιμονοποιούμε κάποια τρόφιμα ή να καταφεύγουμε σε έντονες στερήσεις. Δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα ή "πρέπει" και "μη". Υπάρχει το μέτρο, η ισορροπία και η ποικιλία.

 

 

 

 

 

 

 

 

Γιαπαράδειγμαστην ομάδατωνλαχανικών ανήκουνκαιηντομάτακαιτακαρότα. Η ντομάταείναιεξαιρετική πηγήβιταμίνηςC, ενώ τακαρόταείναιπιοπλούσιασε βιταμίνη A.

Όσπρια = κρέας;

Όσπρια = κρέας;

Ασβέστιο δεν έχει μόνο το γάλα

Ασβέστιο δεν έχει μόνο το γάλα

Τα αυγά "ανεβάζουν" τη χοληστερίνη. Ναί ή όχι;

Τα αυγά "ανεβάζουν" τη χοληστερίνη. Ναί ή όχι;
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Facebook
Twitter
Instagram