Φυσικά γλυκαντικά

Η υποκατάσταση της ζάχαρης (λευκής ζάχαρης) ξεκίνησε από την ανάγκη να ρυθμιστούν τα επίπεδα γλυκόζης των διαβητικών. Έτσι, μπήκαν στη ζωή μας τα πρώτα υποκατάστατα ζάχαρης. Κάποια από αυτά ήταν χωρίς θερμίδες και κάποια άλλα ήταν με λιγότερες θερμίδες. Εκτός από τη φρουκτόζη, τα περισσότερα ήταν μη φυσικά γλυκαντικά.

Τα τελευταία χρόνια όλη η επιστήμη της διατροφής, επιστρέφει στις φυσικές τροφές και φυσικές πρώτες ύλες. Τα "χημικά" υποκατάστατα ζάχαρης, αν και δεν περιέχουν θερμίδες, δεν προτιμώνται. Σιγά σιγά αντικαθιστώνται από φυσικά γλυκαντικά, τα οποία αν και περιέχουν θερμίδες, είναι φυσικής προέλευσης.

Για πολλούς, η ζάχαρη, παραμένει απαγορευμένη, ενώ οποιοδήποτε άλλο φυσικό γλυκαντικό θεωρείται καλύτερο από αυτήν. Στην πραγματικότητα όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Η στέβια παραμένει το μόνο φυσικό γλυκαντικό το οποίο δεν αποδίδει ενέργεια στον οργανισμό, λόγω της ελάχιστης ποσότητας που χρησιμοποιούμε. Τα υπόλοιπα όμως γλυκαντικά αποδίδουν την ίδια ή περίπου την ίδια ενέργεια με τη ζάχαρη στον οργανισμό μας. Η διαφορά για κάποια από αυτά είναι ο τρόπος επεξεργασίας, σε σχέση με τη λευκή ζάχαρη, καθώς επίσης και στη σύστασή τους που μπορεί να περιέχουν περισσότερη φρουκτόζη από γλυκόζη, που περιέχεται στη ζάχαρη.

Συμπερασματικά λοιπόν, η ζάχαρη και οποιοδήποτε γλυκαντικό, πρέπει να χρησιμοποιείται όσο γίνεται λιγότερο. Οι έρευνες δείχνουν πως ακόμα και τα γλυκαντικά που δεν αποδίδουν θερμίδες, άρα δεν αυξάνουν το σωματικό βάρος ή τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, ευνοούν τον εθισμό στη γλυκιά γεύση.

Σχετικά με τα φυσικά γλυκαντικά, τόσο η απλή λευκή ζάχαρη όσο και η "πανάκριβη" ζάχαρη καρύδας, θα προκαλέσουν αύξηση του σακχάρου στο αίμα σε όλους. Η υπερβολική χρήση γλυκαντικών, μεγάλη κατανάλωση γλυκών, με οποιοδήποτε φυσικό γλυκαντικό, μακροπρόθεσμα θα οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων, μειωμένη HDL και αύξηση του σωματικού βάρους.

Η συμβουλή που μπορεί να δοθεί είναι να προσπαθήσουμε να συνηθίσουμε σε λιγότερο γλυκές γεύσεις και όχι να ψάχνουμε το "καλύτερο" υποκατάστατο ζάχαρης.

Γιατί να επιλέγω δημητριακά ολικής άλεσης;

Γιατί να επιλέγω δημητριακά ολικής άλεσης;

Παιδιά και διατροφή κατοικιδίων

Παιδιά και διατροφή κατοικιδίων

Γιατί η πολυάσχολη μάνα πριν πεινάσει... προγραμματίζει!

Γιατί η πολυάσχολη μάνα πριν πεινάσει... προγραμματίζει!
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Facebook
Twitter
Instagram