Σουσάμι ... άνοιξε
Αυτοί οι μικροί σπόροι με την ιδιαίτερη γεύση και άρωμα είναι γεμάτοι υγεία.
  1. Είναι σπόροι γεμάτοι πρωτεϊνες και καλά ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα.
  2. Το ταχίνι και το έλαιο σησαμιού βοηθούν στο μεταβολισμό της γλυκόζης, έχοντας αντιδιαβητική δράση.
  3. Είναι εξαιρετική πηγή μαγνησίου, με αποτέλεσμα να μειώνει την αρτηριακή πίεση, να βοηθάει στις κράμπες και στην ανακούφιση από το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο. Λόγω της περιεκτικότητας του σε μαγνήσιο, έχει σπασμολυτική δράση, ανακουφίζοντας και από πόνους.
  4. Περιέχει φυτοστερόλες, οι οποίες βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα.
  5. Πλούσιο σε φυτικές ίνες, διευκολύνει τα άτομα με δυσκοιλιότητα.
  6. Η υψηλή περιεκτικότητα του σησαμιού σε ψευδάργυρο παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή κολλαγόνου και άρα στην ελαστικότητα και αναπλαστικότητα του δέρματος.
  7. Ανήκει στις αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές τροφές, λόγω των συστατικών του, που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.
  8. Μια χούφτα σουσάμι, περιέχει περισσότερο ασβέστιο από ένα ποτήρι γάλα. Είναι σημαντική τροφή για τη διατήρηση της καλής υγείας των οστών.
  9. Περιέχει “αγχολυτικά συστατικά”, μαγνήσιο, ασβέστιο, θειαμίνη και τρυπτοφάνη και για αυτό θεωρείται φυσικό αντικαταθλιπτικό, ενώ βοηθάει και στην ποιότητα του ύπνου.
  10. Οι μαύροι σπόροι σησαμιού συστήνονται σε άτομα με αναιμία λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε σίδηρο.
Στην πράξη: Το ταχίνι μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικό dip για λαχανικά, καθώς επίσης και πρώτη ύλη για διάφορα σπιτικά γλυκίσματα. Η γεύση του είναι αρκετά έντονη και για αυτό προτιμάμε συνταγές που περιέχουν πορτοκάλι ή/ και σοκολάτα υγείας. Προμηθευόμαστε μικρά ατομικά παστέλια των 30γρ. με σουσάμι και μέλι και δίνουμε στα παιδιά μας σαν επιλογή σνακ.
Το παστέλι που είναι φτιαγμένο από μέλι και σουσάμι με ή χωρίς την προσθήκη ξηρών καρπών είναι διατροφικά ανώτερο από τη μπάρα δημητριακών του εμπορίου. Η ενέργεια (θερμίδες) που περιέχει είναι αρκετή, όμως η κατανάλωση μικρής ποσότητας δεν πρέπει να μας ανησυχεί, αφού παράλληλα προσλαμβάνουμε και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.
Πάντα έχουμε στο μυαλό μας να διαβάσουμε τις ετικέτες τροφίμων και τα συστατικά. Προτιμούμε προΙόντα στα οποία δεν έχουμε άγνωστες λέξεις και τα συστατικά είναι όσο γίνεται πιο απλά.
Τί πρέπει να προσέξουμε: Το σουσάμι αν και θα μπορούσε να θεωρηθεί υπερτροφή, πρέπει να αποφεύγεται από όσους έχουν σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, κολλίτιδα και εκκολπώματα. Είναι ένας πολύ μικρός σπόρος, ο οποίος δύσκολα θα απορροφηθεί όλόκληρος. Αυτό σημαίνει πως οι σπόροι που δεν διαλύονται από το γαστρεντερικό μας, μπορεί δυνητικά να ερεθίσουν τα ευαίσθητα εντεράκια. Ο κίνδυνος αυτό δεν ισχύει για το ταχίνι, όπου οι σπόροι είναι πολτοποιημένοι και έτσι δεν ερεθίζουν.

Η αντηλιακή διατροφή

Η αντηλιακή διατροφή

Φούρνος μικρoκυμάτων. Ναι ή όχι.

Φούρνος μικρoκυμάτων. Ναι ή όχι.

Συσκευασμένα τρόφιμα: Γιατί πρέπει να κοιτάμε τις ετικέτες

Συσκευασμένα τρόφιμα: Γιατί πρέπει να κοιτάμε τις ετικέτες
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Facebook
Twitter
Instagram