Στις “διακοπές” τα παιδιά παχαίνουν
Το άρθρο αυτό δεν θα είχε κανένα λόγο ύπαρξης, αν μετά το κλείσιμο των σχολείων φεύγαμε οικογενειακώς διακοπές για τρείς μήνες και είμασταν καθημερινά στη θάλασσα παίζοντας και περνώντας ανέμελα.
Πρόσφατες έρευνες, σχετικά με την αύξηση του βάρους των παιδιών, επισημαίνουν, πως τα διαστήματα μακριά από το σχολείο μπορεί να είναι επιβαρυντικός παράγοντας για την αύξηση του βάρους ενός παιδιού. Γιατί όμως;
  • Περισσότερες ώρες ενασχόλησης με τις οθόνες, αφού είναι δύσκολο να απομακρυνθούν μόνα τους από το ασφαλές περιβάλλον του σπιτιού. Αυτό σημαίνει μειωμένη φυσική δραστηριότητα. Αρκετές φορές η συνήθεια αυτή συνοδεύεται και με κατανάλωση γευμάτων μπροστά στην οθόνη, μηχανικά.
  • Άστατο ημερήσιο διαιτολόγιο. Το χειμώνα είμαστε πολύ πιο αυστηροί στην τήρηση του ωραρίου των γευμάτων. λόγω των εξωσχολικών υποχρεώσεων και του διαβάσματος. Το καλοκαίρι, είναι πολύ πιθανό, ένα παιδί να τσιμπολογάει όλη μέρα στο σπίτι, επειδή δεν έχει άλλη απασχόληση.
  • Η γιαγιά και ο παππούς που αναλαμβάνουν να “φουσκώσουν” το “καχεκτικό” τους εγγόνι ή που βρίσκουν την ευκαιρία να το κακομάθουν,μαγειρεύοντας του μόνο τα αγαπημένα του φαγητά. Στην ίδια κατηγορία μπορεί να ενταχθεί και οποιοδήποτε πρόσωπο φροντίζει τα παιδιά την ώρα που εσύ λείπεις. Συχνά οι μάχες είναι για τους γονείς, ενώ οι υπόλοιποι ακολουθούν τον πιο εύκολο δρόμο.
  • Άστατος ύπνος. Τώρα το καλοκαίρι τα ωράρια του ύπνου είναι άστατα, με αποτέλεσμα ο ύπνος να μην είναι πάντα τόσο ποιοτικός και οι κιρκάδιοι ρυθμοί του παιδιού να διαταράσσονται. Πολλές έρευνες έχουν δείξει τη σχέση του άστατου ύπνου με την αύξηση του βάρους.
Τι μπορώ να κάνω;
  1. Αν υπάρχει η δυνατότητα, μετά από συζήτηση με τα παιδιά,  μπορείτε να επιλέξετε μια ολιγόωρη καλοκαιρινή απασχόληση ή κατασκήνωση. Εκεί το παιδί σου θα είναι πιο δραστήριο.
  2. Αν δε γίνεται αυτό, τότε προσπάθησε, με ή χωρίς κάποιες δομημένες δραστηριότητες εκτός σπιτιού, να οργανώσεις κάπως το χρόνο του παιδιού. Για παράδειγμα, ποιες ώρες είναι ανοιχτή η κουζίνα, ποιες ώρες μπορούν να ανοίξουν οι οθόνες, χρόνος παιχνιδιού, χρόνος συμμαζέματος, χρόνος προετοιμασίας φαγητού. Το να αποκτήσει το παιδί μερικές υποχρεώσεις μέσα στο σπίτι, τώρα που δεν έχει τι να κάνει, είναι σημαντικό για όλους.
  3. Προσπάθησε να διατηρήσεις σταθερή ώρα ύπνου. Μπορεί να είναι λίγο αργότερα από το χειμώνα, αλλά μην ξεχνάς πως ο βραδινός ύπνος είναι αναντικατάστατος.
  4. Φρόντισε να εξοπλίσεις το σπίτι με υγιεινές επιλογές, ορατές στο παιδί. Συζητήστε μαζί και βρείτε νόστιμες, υγιεινές και μη βαρετές επιλογές.
  5. Τώρα που τα παιδιά τουλάχιστον είναι πιο χαλαρά, προσπαθήστε οικογενειακά να τρώτε περισσότερο μαζί, οικογενειακά. Θα βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν καλύτερες διατροφικές συνήθειες. Ζήτησε από το παιδί σου να βοηθήσει σε αυτή τη διαδικασία. Να έχει στρωμένο το τραπέζι, να ετοιμάσει τη σαλάτα ή ό,τι άλλο μπορεί να κάνει ανάλογα με την ηλικία του.
  6. Δραστηριοποιηθείτε οικογενειακά. Συνδύασε τη βόλτα για παγωτό με ένα πέρασμα από το πάρκο πιο πριν για παιχνίδι. Διατηρείστε οικογενειακά τα επίπεδα άσκησης υψηλά.
Καλό καλοκαίρι!

Πώς θα προλάβω την παχυσαρκία στο παιδί προσχολικής ηλικίας

Πώς θα προλάβω την παχυσαρκία στο παιδί προσχολικής ηλικίας

Πρέπει να αδειάζει το πιάτο του;

Πρέπει να αδειάζει το πιάτο του;

To παιδί "χωρις όρεξη"

To παιδί "χωρις όρεξη"
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Facebook
Twitter
Instagram