Η δυσκοιλιότητα των διακοπών

Τα περισσότερα παιδιά πηγαίνουν στην τουαλέτα κάθε μέρα, υπάρχουν όμως και παιδιά που μπορεί να πηγαίνουν κάθε δύο ή τρεις ημέρες. Συνήθως η δυσκολία αυτή δεν οφείλεται σε κάποιο σοβαρό αίτιο αλλά είναι αποτέλεσμα:

  1. Αμέλειας των παιδιών που προτιμούν να παίξουν αντί να διακόψουν το παιχνίδι για να πάνε τουαλέτα.
  2. Μη ισορροπημένης διατροφής, αφού πολλά παιδιά αρνούνται να φάνε τροφές όπως φρούτα και λαχανικά και έχουν ένα μικρό φάσμα τροφών που καταναλώνουν (μακαρόνια, ρύζι, κοτόπουλο, κρέας).

Το αποτέλεσμα είναι κενώσεις πιο αραιές (2-3 την εβδομάδα), πρήξιμο και πόνος στην  κοιλίτσα και σκληρά κόπρανα που μπορεί να προκαλέσουν πόνο στην τουαλέτα.

Κάθε αλλαγή στη διατροφή του παιδιού μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα. Το πέρασμα από το θηλασμό στις τροφές, η αλλαγή στις συνήθειες, στις εποχές και φυσικά οι διακοπές.

Στις καλοκαιρινές διακοπές:

  1. Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα με το παιχνίδι στη θάλασσα ή την εξοχή και αμελούν την τουαλέτα
  2. Μπορεί να μη νιώθουν άνετα να πάνε σε μία καινούρια τουαλέτα που τους φαίνεται διαφορετική από αυτήν που έχουν συνηθίσει
  3. Πολλές φορές τα παιδιά καθυστερούν την επίσκεψη στην τουαλέτα προκειμένου να αποφύγουν την τουαλέτα του εστιατορίου στην οποία θα πρέπει να προσέξουν να μην ακουμπήσουν και θα έχουν μία μαμά αγχωμένη να φωνάζει «μην ακουμπάς τίποτα!»
  4. Ξεχνούν να πιούν όσο νερό χρειάζονται με αποτέλεσμα να σκληραίνουν τα κόπρανα
  5. Η κατανάλωση φρούτων μπορεί να μην είναι ανά πάσα στιγμή δυνατή και εύκολη
  6. Τα παιδιά μπορεί να αρνούνται να φάνε λαχανικά ή σαλάτες που δεν είναι μαγειρεμένα ή κομμένα ακριβώς όπως έχουν συνηθίσει.
  7. Υπάρχουν τόσοι πειρασμοί γύρω τους (πίτσες, παγωτά, λουκουμάδες κλπ) που δε μένει χώρος στην κοιλίτσα για άλλο ένα φρούτο ή μία ντοματούλα.

Έτσι λοιπόν έρχεται μία στιγμή που συνειδητοποιείς ότι το παιδί δεν έχει πάει 2-3 ημέρες στην τουαλέτα ή αρνείται να φάει ακόμα και το πιο αγαπημένο του φαγητό.

Τι μπορείς να κάνεις, αν παρατηρήσεις ότι το παιδί σου δεν πάει στην τουαλέτα;

  1. Μην ξεχνάς το νερό. Θύμιζέ του συνέχεια να πίνει νερό. Πολλά παιδιά ξεχνούν να πίνουν νερό και το ζητάνε μόνο αφού έχουν ήδη αφυδατωθεί αρκετά. Ούτως ή άλλως στις καλοκαιρινές διακοπές το νερό είναι απαραίτητο και λόγω ζέστης.
  2. Οικειότητα στην τουαλέτα. Προσπάθησε να δημιουργήσεις στην τουαλέτα του ξενοδοχείου ή του σπιτιού που βρίσκεστε ένα περιβάλλον γνώριμο (μπορείς να πάρεις το καθισματάκι που χρησιμοποιεί στο σπίτι ή μία πετσέτα που του αρέσει, ώστε να του φανεί γνώριμο το περιβάλλον.
  3. Ηρεμία, τάξη και ασφάλεια. Είναι λογικό να ανησυχείς για το πόσο βρώμικη είναι μία δημόσια τουαλέτα αλλά προσπάθησε να μην το κάνεις θέμα. Οργανώσου με ό,τι πιστεύεις πως σου χρειάζεται (μαντηλάκια καθαρισμού, καθισματάκια μίας χρήσης κλπ) και κάνε τη διαδικασία λιγότερο επίπονη και πιο χαλαρή και για τους δυό σας. 
  4. Φυτικές ίνες. Προσπάθησε να προμηθεύεσαι φρούτα και λαχανικά για να του τα δώσεις όταν πεινάει. Το παγωτό είναι η πιο εύκολη λύση αλλά και ένα φρούτο είναι σημαντικό. Κόψε πεπόνι ή πάρε σταφυλάκι ή ροδάκινο ή σύκα μαζί σου στην παραλία. Η μπανάνα είναι από τα πιο εύκολα φρούτα αλλά σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι καλή ιδέα. 
  5. Σωστό timing. Προσπάθησε να βρίσκεσαι για λίγο κοντά στην τουαλέτα του σπιτιού ή του ξενοδοχείου μετά το φαγητό. Μετά από ένα γεύμα αντανακλαστικά μπορεί να κινηθεί το έντερο και να προκαλέσει επιθυμία για τουαλέτα. Αν εκείνη τη στιγμή είστε χαλαροί στο δωμάτιο το παιδί μπορεί να ζητήσει να πάει τουαλέτα. Αν είναι στη μέση ενός πολύ ενδιαφέροντος παιχνιδιού με τους φίλους του μάλλον θα το αφήσει πάλι για αργότερα. 
  6. Massage. Τρίψε την κοιλίτσα του παιδιού σου κυκλικά με τη φορά του ρολογιού ή δείξε του πώς θα το κάνει εκείνο. Βοηθάει μηχανικά το έντερο να κινηθεί και να αδειάσει. Ή - καλύτερα ακόμα - συνδύασε αυτήν την τεχνική με την παραπάνω συμβουλή. Μετά από ένα γεύμα καθίστε ήρεμοι (κοντά στην τουαλέτα) να διαβάσετε ένα βιβλίο και να χωνέψετε. Καθίστε αγκαλίτσα, τρίψε του την κοιλίτσα και διαβάστε μία ιστορία για να χαλαρώσετε. Θύμισέ του ότι μπορείς να συνεχίσεις να του διαβάζεις την ιστορία ακόμα κι αν πάει στην τουαλέτα ή αμέσως μετά.
  7. Μην ξεχάσεις να επιβραβεύσεις το παιδί σου που θυμήθηκε να σου ζητήσει να πάει στην τουαλέτα (με ένα αυτοκόλλητο, μια αγκαλιά, ένα μπράβο, μία ιστορία, ένα κοχύλι – όχι με παγωτό!). Για τα παιδιά που δυσκολεύονται στην τουαλέτα πολλές φορές είναι μία επίπονη ή βαρετή διαδικασία. Αν νιώσουν ότι βγήκε κάτι καλό από αυτήν τους την προσπάθεια, θα το θυμούνται πιο έγκαιρα και συχνότερα.

Ποιες είναι οι καλοκαιρινές τροφές που αγαπάει το έντερό μας;

  1. Μαυρομάτικα φασόλια, σαλάτα φακής
  2. Φάβα (μπορείς να κάνεις και ένα μικρό σαντουιτσάκι με φάβα, ντομάτα, λίγο λάδι και ψωμί ολικής άλεσης)
  3. Σταφύλια, σύκα, πεπόνι
  4. Αχλάδια, ροδάκινα, δαμάσκηνα
  5. Κολοκυθάκι, μελιτζάνα και γενικά τα περισσότερα λαδερά. Δε χρειάζεται να είναι σε μεγάλη ποσότητα, ούτε με πολλή σάλτσα. Συνόδευσέ τα με λίγο μαύρο ψωμάκι
  6. Αγγουράκι. Με 98% νερό βοηθάει να μαλακώσουν τα κόπρανα. Είναι εύκολο στη μεταφορά και το αγαπάνε πολύ τα παιδιά.
  7. Χωριάτικη σαλάτα. Με το αγγουράκι, τη ντομάτα, τις ελιές και το λαδάκι της είναι το κατάλληλο γεύμα το καλοκαίρι και για το έντερο. Πρόσθεσε και λίγο αβοκάντο που της πάει πολύ για καλύτερα αποτελέσματα.

 

Φτιάξε και ένα μικρό βαζάκι με σπόρους, ξηρούς καρπούς, σταφίδες και δημητριακά ολικής άλεσης για να το έχεις σαν εύκολο σνακ. Επίσης, αν βρίσκεσαι σε σπίτι με κατάψυξη μπορείς να φτιάξεις αυτοσχέδιες γρανίτες με παγωμένα καλοκαιρινά φρούτα. Είναι παιχνιδιάρικο, δροσιστικό και καλό για το έντερο.

Διατροφή για υγιή μαλλιά

Διατροφή για υγιή μαλλιά

Πώς θα μεγαλώσει χωρίς φρούτα & λαχανικά;

Πώς θα μεγαλώσει χωρίς φρούτα & λαχανικά;

5 συνήθειες των καλών μαθητών

5 συνήθειες των καλών μαθητών
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ:
Facebook
Twitter
Instagram