25 Απριλίου 2016
Οι ξηροί καρποί είναι ΔΥΝΑΤΟΙ
Οι περισσότεροι ενήλικες έχουμε συνδέσει τους ξηρούς καρπούς με τη βραδινή μας έξοδο. Είναι κατάλληλη τροφή για τα παιδιά μας;
 

Η αλήθεια είναι πως λόγω της σκληρής υφής τους, απαιτούν καλό μάσημα, οπότε αργούμε να τα εισάγουμε στη διατροφή των παιδιών μας. Ταυτόχρονα, οι περισσότεροι αγνοούμε πως ανήκουν στην ομάδα των πρωτεϊνών, όπως το κρέας και τα όσπρια.
Οι ξηροί καρποί περιέχουν:
  • πρωτεΐνες,
  • ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα,
  • βιταμίνες του συμπλέγματος Β,
  • μαγνήσιο,
  • ασβέστιο
  • και σίδηρο.
Λόγω της αρκετά υψηλής περιεκτικότητας τους σε θρεπτικά συστατικά, μια χούφτα είναι αρκετή.
Μπορεί 1 χούφτα, να ακούγεται σαν αόριστη ποσότητα, όμως είναι μια τελείως εξατομικευμένη πρόταση, αν σκεφτεί κανείς πως αναφερόμαστε σε κάθε άτομο χωριστά. Άρα η μερίδα για το 4χρονο παιδί μας είναι διαφορετική από τη δική μας ή του μεγαλύτερου αδερφού του.
  • Προτιμούμε ξηρούς καρπούς ωμούς ή ψημένους αλλά ανάλατους.
  • Μπορούμε να τους προσθέσουμε αλεσμένους στο γιαούρτι ή στη φρουτόκρεμα, για τα μικρότερα παιδιά.
  • Αποτελούν ιδανικό σνακ τόσο για το σχολείο, όσο και για τις εξωσχολικές δραστηριότητες.
  • Χρησιμοποιούμε σπόρους και ξηρούς καρπούς στην παρασκευή μπισκότων και άλλων σπιτικών εδεσμάτων.
  • Δοκιμάζουμε ποικιλία ξηρών καρπών και σπόρων και δεν περιοριζόμαστε μόνο στα αμύγδαλα και τα καρύδια. Για παράδειγμα το κουκουνάρι, τα κάσιους, τα φουντούκια, τα φιστίκια (υπάρχουν πολλές ποικιλίες) είναι πεντανόστιμα και αγαπητά στα παιδιά.
  • Συνδυάζουμε τους ξηρούς καρπούς με μέλι και απογειώνουμε τη διατροφή των παιδιών μας.
Είναι σημαντικό να μάθουμε στα παιδιά μας να δοκιμάζουν, να έχουν ποικιλία στη διατροφή τους και φυσικά πως η δύναμη των πρωτεϊνών δεν είναι μόνο στο κρέας, το ψάρι και τα πουλερικά.

Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή