18 Οκτωβρίου 2018
Γιατί να επιλέγω δημητριακά ολικής άλεσης;
Υπάρχει λόγος που τα δημητριακά ολικής άλεσης βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας της Μεσογειακής διατροφής!
 

Τα δημητριακά βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας της Μεσογειακής διατροφής. Αποτελούν, δηλαδή, βασικό στοιχείο της Μεσογειακής διατροφής. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία δημητριακών (ρύζι, σιτάρι, βρώμη, σίκαλη, καλαμπόκι, κινόα) και όλα μαζί αλλά και το καθένα από αυτά ξεχωριστά μας προσφέρουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, ιδίως όταν:

Α) καταναλώνουμε ποικιλία από αυτά. Μπορεί να τα ομαδοποιούμε αλλά το καθένα έχει κάτι ξεχωριστό να προσφέρει

Β) επιλέγουμε μη επεξεργασμένα δημητριακά (αυτά, δηλαδή, στα οποία δεν έχει αφαιρεθεί ο φλοιός).

 

Κάνουμε, λοιπόν, ένα πρώτο βήμα για πιο ισορροπημένη διατροφή: Επιλέγουμε τουλάχιστον τα μισά από τα δημητριακά που καταναλώνουμε να είναι μη επεξεργασμένα.

 

Με αυτόν τον τρόπο, κερδίζουμε:

 

  1. Περισσότερες φυτικές ίνες: Προκαλούν κορεσμό και είναι ευεργετικά για την υγεία του εντέρου. Έρευνες δείχνουν ότι οι φυτικές ίνες των δημητριακών προστατεύουν από τον καρκίνο του εντέρου περισσότερο από φυτικές ίνες άλλων φυτικών τροφών.
  2. Πρωτεΐνες: Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πλούσια σε πρωτεΐνες. Αυτό τα κάνει απαραίτητα για τους χορτοφάγους αλλά και για τον καθένα από εμάς.
  3. Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β εμπλέκονται σε πολλά σημεία του μεταβολισμού και είναι ευεργετικές για τα νεύρα, το δέρμα, τα μαλλιά και την άμυνα του οργανισμού μας.
  4. Μαγνήσιο, σελήνιο, σίδηρο, μαγγάνιο, χαλκός, ψευδάργυρος: Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πλούσια σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία με αποτέλεσμα να αποτελούν ασπίδα για την υγεία μας.

Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή