27 Νοεμβρίου 2020
4 μαθήματα διατροφής που πήραμε από την προηγούμενη καραντίνα...
... και δε θα τα ξανακάνουμε σε αυτήν!
 

Το 2020 πλησιάζει στο τέλος του. Μία δύσκολη χρονιά που συνοδεύτηκε από την έλευση μίας πανδημίας που μας έκλεισε στο σπίτι και στέρησε τη ζωή από πολλούς συνανθρώπους μας. Κάθε δύσκολη στιγμή, όμως, έχει κάποια πράγματα να μας μάθει. Έτσι, και η εποχή του κορωνοϊού μας έμαθε πολλά και κάποια από αυτά έχουν να κάνουν με τη διατροφή και την ευεξία της οικογένειας μας.

 

  1. Η άσκηση είναι υγεία και χρειάζεται μόνο καλή θέληση. Χιλιάδες άνθρωποι στη χώρα μας έστειλαν μήνυμα με τον αριθμό 6 (μετακίνηση για άσκηση) φέτος κατά τη διάρκεια των δύο lock down. Η στέρηση των μετακινήσεων, λόγω καραντίνας, μας έδωσε ένα παραπάνω κίνητρο να προσπαθήσουμε να βγούμε έξω να περπατήσουμε, να κάνουμε ποδήλατο, πατίνι, ορειβασία. Όλοι αισθανθήκαμε την ανάγκη να εκτονώσουμε το άγχος μας με την άσκηση, να βρεθούμε κοντά στη φύση, στον ήλιο. Να φροντίσουμε την υγεία μας που τόσο άμεσα απειλείται. Να κάνουμε κάτι για το σώμα μας και την ψυχή μας.

 

Παρολαυτά οι έρευνες έδειξαν ότι τουλάχιστον όσον αφορά τα παιδιά, αυτά ασκήθηκαν κατά μέσο όρο 2 ώρες λιγότερο την εβδομάδα κατά τη διάρκεια της καραντίνας της άνοιξης.  

 

Η άσκηση προσφέρει ευεξία αλλά και καλή υγεία. Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, ενισχύει το ανοσοποιητικό. Πολλοί άνθρωποι με καλή φυσική κατάσταση, που νόσησαν από το νέο κορωνοϊό, είχαν καλύτερη έκβαση της ασθένειάς τους. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της νόσου, όσοι κατάφεραν να κάνουν μία ελαφριάς μορφής άσκηση (διατάσεις, περπάτημα στο μπαλκόνι κλπ) είχαν γρηγορότερη ανάρρωση. Μην ξεχάσεις, λοιπόν, και μετά το τέλος αυτής της πανδημίας να στείλεις ένα μήνυμα, όχι στο 13033, αλλά στην οικογένεια: «Σηκωθείτε από τον καναπέ να βγούμε έξω για άσκηση!»

 

  1. Το φαγητό προσφέρει ζεστασιά στην ψυχή μας! Κοινός τόπος, φυσικά! Όμως μάθαμε ότι όταν είμαστε όλη την ώρα σπίτι και τσιμπολογάμε και μαγειρεύουμε και τρώμε, το αποτέλεσμα στο σώμα μας και την υγεία μας είναι, μάλλον, ανησυχητικό!

Γι’ αυτό μπορούμε να κάνουμε μία αλλαγή σε αυτήν την καραντίνα. Αναζήτησε στο διαδίκτυο νέες συνταγές, υγιεινές με ελαφριά υλικά και πολλή γεύση. Συγκεντρωθείτε με τα παιδιά και αποφασίστε ποια συνταγή θα δοκιμάσετε. Κάνε καταμερισμό εργασιών και ξεκινήστε να δουλεύετε τη συνταγή. Στρώστε τραπέζι και απολαύστε οικογενειακά! Μην ξεχάσετε να φτιάξετε χάρτινα καπέλα chef ή ποδιές με διακοσμημένες σακούλες μίας χρήσης! Ένα χαρούμενο οικογενειακό τραπέζι και η ομαδική προετοιμασία μίας συνταγής μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερη ζεστασιά στην ψυχή σου από το αδιάκοπο τσιμπολόγημα και τα γλυκά.

 

  1. Άλλο βαρεμάρα, άλλο πείνα. Είναι αλήθεια ότι στην καραντίνα άλλαξαν τα προγράμματα των περισσότερων, μικρών και μεγάλων. Τα σχολεία, τα γυμναστήρια και τα αθλητικά κέντρα έκλεισαν, η τηλεργασία μπήκε στη ζωή μας και πολλές δουλειές έκλεισαν. Άγχος ή βαρεμάρα είναι το αποτέλεσμα. Η εκτόνωση; Πολλές φορές μία ήταν η λύση για πολλούς: το φαγητό. Η συναισθηματική υπερφαγία αυξήθηκε για πολλούς ανθρώπους κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

 

Έρευνες που αφορούν την προηγούμενη καραντίνα έδειξαν ότι τα παιδιά έφαγαν κατά μέσο όρο ένα περισσότερο γεύμα την ημέρα απ΄ ότι συνήθιζαν.

 

Μπαίνουν – βγαίνουν τα παιδιά στην κουζίνα και η μαμά δεν προλαβαίνει να φτιάχνει κέικ. Το αποτέλεσμα; Περισσότερα κιλά! Αυτή τη φορά, όμως, ξέρεις! Τα σνακ δεν είναι η λύση στη βαρεμάρα και το άγχος! Ξεκίνα ένα νέο χόμπυ!  Βρες ένα βιντεάκι γυμναστικής για το σπίτι, παρακολούθησε τις διαδικτυακές προπονήσεις του παιδιού σου! Παίξτε οικογενειακό μαξιλαροπόλεμο! Κάντε ανακύκλωση των σκουπιδιών, φτιάχνοντας Χριστουγεννιάτικα στολίδια από άχρηστα υλικά! Βάλτε μουσική και χορέψτε! Παίξτε επιτραπέζια μικροί – μεγάλοι! Ανανεώστε τις παλιές κούπες με ζωγραφιές χρησιμοποιώντας ανεξίτηλους μαρκαδόρους. Και όταν, πραγματικά πεινάσετε, τότε στρώσε το οικογενειακό τραπέζι!

 

  1. Η υπερκατανάλωση σκουπιδοτροφών (junk food) δε βοηθάει κανέναν! Κάθε φορά που αντιμετωπίζουμε μία στρεσογόνο κατάσταση, καταναλώνουμε περισσότερα γλυκά και σκουπιδοτροφές. Και είναι βέβαιο ότι προσωρινά προκαλούν μία ολιγόλεπτη ανακούφιση!

 

Κατά την προηγούμενη καραντίνα τα παιδιά αύξησαν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος, junk food και αναψυκτικών, ενώ η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών παρέμεινε σταθερή.

 

Η μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης και λιπαρών ενεργοποιεί το κέντρο ανταμοιβής του εγκεφάλου («μμμ! Αυτό με κάνει να νοιώθω καλά, θα το ξαναφάω!»), ξυπνάει τις ορμόνες της χαράς (σεροτονίνη) και μας κάνει να θέλουμε κι άλλο. Όμως, στάσου! Τι πραγματικά συμβαίνει όταν τρώμε σκουπιδοτροφές και γλυκά; Στην πραγματικότητα, αφού περάσει η πρώτη αίσθηση ευφορίας που νιώθεις, έρχονται οι τύψεις, δυσχεραίνεται η διαχείριση του στρες και σταματάς να νιώθεις καλά. Το αποτέλεσμα; Ψάχνεις σε μία νέα σκουπιδοτροφή να βρεις ξανά ανακούφιση.

 

Φρόντισε να έχεις πάντα εύκολα διαθέσιμες υγιεινές επιλογές σνακ και γευμάτων, για να μπορείς εύκολα να στραφείς σε αυτές, αν νιώσεις μία λιγούρα. Δοκίμασε ξηρούς καρπούς, φρούτα, βραστό αυγό και λαχανικά κομμένα σε φετούλες, που προσφέρουν ισορροπία και θρέψη στον οργανισμό σου.

 

Σε αυτό το lockdown προσπάθησε να κάνεις τη διαφορά! Φρόντισε την υγεία και το ανοσοποιητικό ολόκληρης της οικογένειας.

 

Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή