27 Ιανουαρίου 2020
Τα φάρμακα για τις ιώσεις που βρίσκονται στην κουζίνα σου
Μας τα έμαθε η γιαγιά, τα επιβεβαιώνει και η επιστήμη.
 

Πολλές είναι οι θεραπείες που προτείνονται από τις γιαγιάδες στις ιώσεις του χειμώνα και παρόλο που η ιατρική έχει προχωρήσει, αυτές έχουν διατηρηθεί αναλλοίωτες μέσα στο χρόνο. Μαζέψαμε τις πιο γνωστές από αυτές και τις διασταυρώσαμε με την επιστημονική βιβλιογραφία.

 

Το σκόρδο: Το σκόρδο είναι γνωστό «φάρμακο» που βρίσκουμε στην κουζίνα της γιαγιάς. Οι έρευνες δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωση σκόρδου μειώνει τον κίνδυνο να κολλήσεις ίωση αλλά και αν τελικά δεν τα καταφέρεις, μειώνει το χρόνο ίασης. Οι έρευνες δείχνουν ότι αυτή η αντιική δράση του σκόρδου οφείλεται πιθανώς στις θειώδεις ενώσεις που περιέχει.

 

Το κρεμμύδι: Παρεμφερή αντιική δράση έχει και το κρεμμύδι και οι έρευνες δείχνουν ότι την οφείλει στην κουερσετίνη που περιέχει.  

Το θυμάρι: Χρησιμοποιείται τόσο στην αντιμετώπιση του βήχα όσο και σε λοιμώξεις του γαστρεντερικού. Οι έρευνες δείχνουν ότι έχει αντιμικροβιακές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες και είναι πολύ πλούσιο σε βιταμίνες C, A και Β6. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το λάδι του ή αφέψημα θυμαριού. Αν προτιμήσεις το δεύτερο, μην ξεχάσεις να προσθέσεις και λίγο μέλι.

 

Το τζίντζερ: Το τζίντζερ μπορεί να μην το γνώριζε η Ελληνίδα γιαγιά, το γνώριζε όμως και το χρησιμοποιούσε η γιαγιά στην Ινδία, την Ινδονησία, και κάθε γιαγιά της Νοτιοανατολικής Ασίας. Σύμφωνα με μελέτες το φρέσκο τζίντζερ μας βοηθάει στην καταπολέμηση του αναπνευστικού συγκυτιακού ιού (ένας από τους ιούς στους οποίους μπορεί να οφείλεται το κοινό κρυολόγημα). Πέρα, όμως, από αυτή του τη δράση, έχει και μία αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση που μπορεί να βοηθήσει το ανοσοποιητικό σύστημα – και όχι μόνο – του οργανισμού. Τέλος, το τζίντζερ είναι αποτελεσματικό και ασφαλές αντιεμετικό φάρμακο.

 

 

Η κοτόσουπα: Όπλο πρώτης γραμμής κατά του κρυολογήματος. Κάθε γιαγιά το ξέρει. Η κοτόσουπα βοηθάει στο κρυολόγημα με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους και η επιστήμη το επιβεβαιώνει. Η κοτόσουπα ασκεί μία αντιφλεγμονώδη δράση, βοηθώντας τον οργανισμό να καταπολεμήσει το κρυολόγημα. Δεν είναι σίγουρο σε ποιο ακριβώς συστατικό οφείλεται αυτή η δράση αλλά πιστεύεται ότι είναι η καρνοσίνη. Σημαντική θετική επίδραση έχει και η θερμοκρασία της σούπας αλλά και τα συστατικά που παίρνουμε από τα λαχανικά που προσθέτουμε στο κοτόπουλο για να κάνουμε τη σούπα. Τέλος, επειδή τα υγρά είναι πολύ σημαντικά σε έναν ασθενή με γρίπη ή κρυολόγημα, η σούπα μας προσφέρει και άφθονα από αυτά. Για καλύτερο αποτέλεσμα μην ξεχάσεις να βάλεις στη σούπα κρεμμύδι, σκόρδο και τζίντζερ και φυσικά φρεσκοστιμμένο λεμόνι.   

 

 

Μέλι με λεμόνι: Η γιαγιά ξέρει ότι ένα φλυτζάνι τσάι ή χαμομήλι με μέλι και λεμόνι θα σε βοηθήσει, όταν έχεις κρυολόγημα. Το μέλι είναι γνωστό για τις αντιβακτηριακές του ιδιότητες. Το λεμόνι περιέχει βιταμίνη C. To τσάι και το χαμομήλι αντιοξειδωτικά αλλά και την κατάλληλη θερμοκρασία για να ανακουφίσει τη βουλωμένη μύτη και τον ερεθισμένο λαιμό.

Το σαλέπι: Το σαλέπι προέρχεται από το βολβό της ορχιδέας (συγκεκριμένα της orchis mascula και o. militaris) και είναι πολύ πλούσιο σε έναν πολυσακχαρίτη, τη γλυκομαννάνη. Η θεραπευτική αξία των βολβών της ορχιδέας ήταν γνωστή από τα αρχαία χρόνια και αναφέρεατι σε συγγράμματα του Θεόφραστου (πατέρα της βοτανολογίας) και του Διοσκουρίδη. Χρησιμοποιείται ευρέως στη Μικρά Ασία ως ρόφημα και είναι γνωστό στους Έλληνες κυρίως από τους Έλληνες της Μικράς Ασίας. Το σαλέπι βράζεται με νερό ή γάλα και είναι καλό για το ερεθισμένο γαστρεντερικό, τη διάρροια αλλά και τον ερεθισμένο λαιμό και το βήχα. Μπορεί κανείς να το αρωματίσει με κανέλα ή τζίντζερ ή κρόκο Κοζάνης. Εκτός από τη γλυκομαννάνη η ρίζα αυτή είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά φυτοχημικά, όπως φλαβονοειδή, καροτενοειδή, ανθοκυανιδίνες.

Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή