21 Απριλίου 2020
5 συχνά διατροφικά λάθη που κάνει μία νέα μαμά
Τι σημαίνουν για το σώμα σου και πώς θα τα αποφύγεις;
 

Είσαι μία νέα μαμά και ξέρεις ότι μία μαμά με μικρά παιδιά έχει πολύ λίγο χρόνο για τον εαυτό της. Σε αυτό το χρόνο πρέπει

  • να χαλαρώσεις,
  • να διασκεδάσεις,
  • να φροντίσεις την υγεία σου,
  • να φροντίσεις το σώμα σου που δεν έχει ίσως επανέλθει πλήρως από την εγκυμοσύνη,
  • να φροντίσεις την ψυχική σου υγεία που, λόγω μειωμένου ύπνου και αυξημένων υποχρεώσεων, σφυροκοπείται ανελέητα.

Είσαι μαμά με μικρά παιδιά και κάθε μέρα νιώθεις να πελαγώνεις από τις πολλές σκέψεις και υποχρεώσεις και, ενώ ξέρεις πόσο σημαντική είναι η ισορροπημένη διατροφή – προσέχεις, άλλωστε, τόσο πολύ τη διατροφή των παιδιών σου – κάνεις συχνά διατροφικά λάθη που αφήνουν τα σημάδια τους επάνω σου.

 

Η διατροφή σου είναι πολύ σημαντική

 

Το σώμα χρειάζεται μία ισορροπία θρεπτικών συστατικών για να είναι γερό και υγιές. Τα θρεπτικά συστατικά αυτά είναι πολύ σημαντικό να τα παίρνουμε σε τακτικά γεύματα καλά κατανεμημένα μέσα στην ημέρα. Παράλληλα, για την καλή υγεία, κυρίως του εντέρου, είναι πολύ σημαντικό να τρώμε χαλαροί, στο τραπέζι, με ηρεμία, μασώντας καλά την τροφή μας.

Οι βιταμίνες, τα μέταλλα, οι πρωτεΐνες σχηματίζουν ένα παζλ καλής υγείας που για να ολοκληρωθεί, χρειάζεται μεγάλη ποικιλία τροφίμων.

Για να μπορείς να ανταπεξέλθεις στις υποχρεώσεις σου, για να μπορείς να είσαι μία καλή μαμά, πρέπει να αντέχεις και να είσαι καλά στην υγεία σου. Η ισορροπημένη διατροφή μαζί με όσο το δυνατόν καλύτερο ύπνο, θα σε βοηθήσουν να δώσεις τον καλύτερο εαυτό σου εκεί που αξίζει.

Το να φροντίζεις τη διατροφή σου δεν είναι εγωιστικό, είναι ένα βήμα προς έναν καλύτερο εαυτό σου για σένα αλλά και τους ανθρώπους που αγαπάς και θέλεις να φροντίζεις.

 

Ποια είναι τα συχνότερα διατροφικά λάθη που κάνει μία μαμά με μικρά παιδιά;

 

  1. Τρως με άγχος: Τρως κάπου ανάμεσα σε δουλειές, ταΐσματα, παιχνίδι στο πάτωμα, αλλαγή πάνας και τηλεφώνων ή emails για τη δουλειά. Πολλές φορές νιώθεις ότι δεν προλαβαίνεις καν να καθίσεις και τρως στο πόδι. Αλλά και αν καθίσεις, μπορεί να καταπίνεις την τροφή σχεδόν αμάσητη. ΣΤΑΜΑΤΑ! ΠΑΡΕ ΜΙΑ ΒΑΘΙΑ ΑΝΑΣΑ! Αν τα παιδιά σου είναι σε ηλικία που κάθονται σε τραπέζι, ευχαριστηθείτε το οικογενειακό γεύμα! Μπορεί να μην κάθονται εύκολα ή να βρίσκεις το φαγητό σε απόσταση ενός μέτρου στο πάτωμα γύρω τους… Αυτό είναι αναπόφευκτο! Ό,τι και να κάνεις, μετά θα έχεις να καθαρίσεις! Μην το σκέφτεσαι! Φάτε παρέα και μιλήστε ή τραγουδήστε αυτά που θέλουν. Γίνε κι εσύ παιδί! Βάλε το πιάτο σου στο τραπέζι – με ή χωρίς παιδιά – και φάε ήρεμα. Αν το καλοσκεφτείς, ένα γεύμα συνήθως δε χρειάζεται περισσότερο από 10 λεπτά για να τελειώσει. Δώσε στον εαυτό σου αυτά τα δέκα λεπτά 3 φορές την ημέρα και χαμογέλα. Κλείσε το διακόπτη του μυαλού και συγκεντρώσου στο πιάτο, το τραπέζι, την παρέα. Θα δεις μεγάλη αλλαγή!

 

Διάβασε εδώ πώς θα μάθεις στα παιδιά να κάθονται στο οικογενειακό τραπέζι

 

  1. Τρως ό,τι βρεις μπροστά σου! Το να αρπάξεις ένα πακέτο πατατάκια, λίγη σοκολάτα ή 2 μπισκότα σου φαίνεται μία καλή ιδέα για να χορτάσεις γρήγορα την πείνα σου. Περίμενε, όμως! Αξίζει τον κόπο να φας κάτι καλύτερο! Θα φανεί στο σώμα σου, θα φανεί και στη διάθεσή σου. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΟΥ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ! Έχε πάντα πλυμένες σαλάτες, άπαχο τυρί, βραστά αυγά, κρίθινα παξιμαδάκια, πλυμένα αγγουράκια ή ντοματίνια ή φρούτα, ξηρούς καρπούς, ξηρά φρούτα, γιαουρτάκι… Θα δεις ότι με ένα μικρό προγραμματισμό, μπορείς εύκολα να φτιάξεις κάτι λίγο πιο θρεπτικό για σνακ την ώρα που πεινάς. Βάλε σε ένα μπολάκι φρούτα και για σένα την ώρα που καθαρίζεις για τα παιδιά και κάτσε μαζί με τα μικρά σου να φας ένα γιαουρτάκι την ώρα που τρώνε (ή ταΐζεις) εκείνα. Ακόμα κι αν σου φανεί δύσκολο στην αρχή, σε λίγο θα γίνει συνήθεια.

 

 

  1. Τελειώνεις το φαγητό που αφήνουν! Μερικές φορές μπορεί το φαγητό που έχουν αφήσει να είναι μία καλή μερίδα και για σένα και να το κάνεις γεύμα μαζί με λίγη σαλάτα. Το να φας, όμως, τη γωνίτσα από το τοστ ή τα κρύα μακαρόνια που έμειναν στο πιάτο είναι κρίμα. Αυτά ανήκουν στα σκουπίδια και ΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ ΣΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΕΝΕΚΕΣ! Προσπάθησε να τους σερβίρεις σωστές μερίδες. Τα παιδικά στομαχάκια δε χρειάζονται πολύ φαγητό. Αν, όμως, μείνει φαγητό, σκέψου μερικές διαφορετικές εναλλακτικές. Βάλε το σε ταπεράκια για να το φάνε στο επόμενο γεύμα ή την επόμενη ημέρα. Φτιάξε ένα νέο γεύμα για σένα με αυτά που έμειναν. Για παράδειγμα, πάρε μία τορτίγια, άπλωσε λίγο τυρί κρέμα, μαρούλι, ντομάτα και πρόσθεσε το κοτόπουλο που άφησε στο πιάτο του το παιδί σου. Έχεις έτοιμο βραδινό για σένα ή το μπαμπά του ή ένα υγιεινό σνακ για το ίδιο για κάποια άλλη στιγμή της ημέρας. Πάρε τα απομεινάρια από το πιάτο του, πρόσθεσε σαλατικά και κάνε μία ωραία σαλάτα για το επόμενο γεύμα σου. Φύλαξε το μικρό κομματάκι φέτα και μαζί με λίγο αβοκάντο και ντοματίνια, κάνε ένα νόστιμο σαντουιτσάκι για σένα ή τα παιδιά. Υπάρχουν πολλές λύσεις! Αν πάλι η μπουκίτσα που έμεινε στο πιάτο δεν μπορεί να μετατραπεί σε κάτι άλλο, δεν ωφελείς κανέναν τρώγοντάς το. Πέταξέ το και την επόμενη φορά υπολόγισε πιο σωστά τη μερίδα του. Το σώμα σου θα σε ευχαριστεί γι’ αυτό!

 

  

  1. Πίνεις πολύ καφέ! Το ξέρουμε δεν μπορείς να θυμηθείς την τελευταία φορά που χόρτασες ύπνο από τότε που έγινες μαμά! Και ένα φλυτζάνι καφέ σίγουρα σε στηρίζει. Το να βρίσκεσαι, όμως, συνέχεια με ένα φλυτζάνι καφέ στο χέρι, δε σου κάνει καλό. Η μεγάλη ποσότητα καφέ μπορεί να σε κάνει νευρική, να ερεθίσει το έντερό σου, να ενοχλήσει τον ύπνο σου, να μειώσει την απορρόφηση κάποιων θρεπτικών συστατικών. ΚΟΙΜΗΣΟΥ! Όσο περισσότερο μπορείς! Προσπάθησε να κάνεις τον ύπνο προτεραιότητά σου! Πιες νερό! Μην ξεχνάς το νερό! Βάλε λίγη μουσική και χόρεψε μόνη ή με τα παιδιά σου! Θα σου δώσει ενέργεια και θα σου φτιάξει τη διάθεση! Έστω 5-10 λεπτά! Και αν το παιδί κοιμήθηκε κι έχεις τελειώσει τις δουλειές σου (τουλάχιστον τις απαραίτητες) κλείσε το κινητό! Θα συνεχίσεις να διαβάζεις αυτό το άρθρο αύριο! Πήγαινε κοιμήσου!

 

  1. Παραγγέλνεις συχνά απ’ έξω το βράδυ! Τα παιδιά κοιμήθηκαν! Επιτέλους! Κι εσύ θέλεις να απολαύσεις μία νόστιμη πίτσα ή ένα έτοιμο sushi ή 2 πιτόγυρα και μία μπύρα! Όλοι το νιώθουν αυτό! Αν γίνεται όμως συχνά, ξέρεις ότι οι συνέπειες θα είναι αμείλικτες στο σώμα σου! ΧΑΛΑΡΩΣΕ! Είναι η στιγμή σου! Μπορείς, όμως, να την απολαύσεις χωρίς να σαβουριάσεις! Βάλε ένα ποτήρι λευκό κρασί ή ανθρακούχο νερό με λεμόνι και δυόσμο! Βάλε μουσική, χαμήλωσε τα φώτα, άναψε ένα κεράκι! Μήπως αυτό ήταν που χρειαζόσουν για να νιώσεις και πάλι ήρεμη και ανέμελη; Μπορείς να ετοιμάσεις κάτι εύκολο, δεν είναι ανάγκη να ξαναμπείς στην κουζίνα και να ταλαιπωρηθείς!

 

  1. Κάνεις αυστηρή δίαιτα! Είσαι σίγουρη ότι με τόσες υποχρεώσεις, μπορεί ο οργανισμός σου να αντεπεξέλθει σε ένα πολύ αυστηρό πρόγραμμα διατροφής; Το πιθανότερο είναι ότι θα αυξήσεις τα ήδη υψηλά επίπεδα στρες, θα εκκρίνεις περισσότερη κορτιζόλη και θα μειώσεις τη δυνατότητα να καις λίπος. ΒΑΛΕ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ! Είναι πιθανότερο να επιτύχεις το σκοπό σου, αν ακολουθείς μία ισορροπημένη διατροφή! Αν η διατροφή σου είναι στερητική, θα την παρατήσεις γρήγορα ή θα εξαντληθείς!

 

Έχεις να φτιάξεις πολλές νέες ισορροπίες! Κανένας δεν είπε ότι είναι εύκολο! Μη διστάζεις, όμως, πάρε χαρτί και μολύβι και προγραμματίσου. Θα σου αλλάξει τη ζωή!

Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή