19 Μαρτίου 2019
Γιατί να μαζέψω χόρτα;
Τι ήξεραν οι γιαγιάδες μας και πρέπει να μάθουμε και στα παιδιά μας;
 

Τα χόρτα που μπορούμε να καταναλώσουμε λέγονται βρώσιμα χόρτα. Μπορούμε να τα μαζέψουμε από τους αγρούς ή να τα καλλιεργήσουμε. Το μάζεμα των άγριων χόρτων είναι μία εκπληκτική δραστηριότητα για άσκηση, εκτόνωση του στρες αλλά και μία ευκαιρία να φέρουμε τα παιδιά μας κοντά στη φύση και να συνθέσουμε βιταμίνη D. Χρειάζεται, όμως, προσοχή και εμπειρία γιατί υπάρχουν χόρτα που είναι δηλητηριώδη. Είναι, λοιπόν, μία καλή ευκαιρία να κάνουν κάτι τα εγγονάκια με τη γιαγιά, που συνήθως γνωρίζει καλύτερα τα άγρια χόρτα.

Πολλές γενιές Ελλήνων έχουν τραφεί με χόρτα. Καθώς η ελληνική φύση μας τα προσφέρει πλουσιοπάροχα, οι Έλληνες τα χρησιμοποιούσαν κατά κόρον σε εποχής μεγάλης φτώχειας, όπως η Κατοχή.

Τα άγρια χόρτα είναι πλούσια σε βιταμίνες (C, A, E), αντιοξειδωτικά φλαβονοειδή αλλά και καλά ω3 λιπαρά. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύουν την καρδιά μας, κρατούν νέο το νευρικό μας σύστημα, καταπολεμούν την υπέρταση και τον καρκίνο.

Μπορούμε να τα καταναλώσουμε βραστά σα σαλάτα με λάδι και λεμόνι (λίγα ακόμα καλά λιπαρά και βιταμίνη C) ή να τα βάλουμε μέσα σε πίτες.

Ραδίκια, αντίδια (πλούσια σε βιταμίνες Β, καροτενοειδή και μέταλλα), βλίτα, ζοχοί (πλούσιο σε ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνες Β και C), αντράκλα (πλούσια σε ω3 λιπαρά), μάραθος (ευεργετικός για το γαστρεντερικό μας), άγρια σπαράγγια (πλούσια σε μέταλλα, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες), σέσκουλο, τσουκνίδα αποτελούν τους θησαυρούς των ελληνικών αγρών.

Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή