01 Ιανουαρίου 0001
Πίτσα η ... παρεξηγημένη
Αγαπημένο έδεσμα μικρών και μεγάλων, συνώνυμο της παρέας. Είναι τελικά τόσο "ανθυγιεινή" όσο νομίζουμε;
 

Η πίτσα είναι ιταλικής καταγωγής, όμως η πίτσα που παραγγέλνουμε είναι αμερικάνικης έμπνευσης. Αφράτο ζυμάρι, άφθονο τυρί και αλλαντικά σε αντίθεση με το λεπτό ζυμάρι με σάλτσα ντομάτας, λίγο τυρί, “δείγμα” αλλαντικών και λαχανικά. Όταν χάνεται το μέτρο τότε ξεκινούν τα προβλήματα και οι περιορισμοί.
Η πίτσα μπορεί να αποτελέσει ένα υγιεινό και ισορροπημένο γεύμα. Και οι 5 ομάδες τροφίμων σε ένα πιάτο. Η πίτσα περιέχει αλεύρι (δημητριακά), ντομάτα, πιπεριές, μανιτάρια (λαχανικά), τυρί (γαλακτοκομικά), λάδι (λιπαρά), αλλαντικά (πρωτεΐνες). Το πρόβλημα είναι στην ποσότητα που καταναλώνουμε και στην ποιότητα των υλικών. Το βασικό μειονέκτημα της πίτσας είναι πως καταναλώνεται πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα να τρώμε περισσότερο από όσο θα έπρεπε.
Κάνουμε τη διαφορά λοιπόν και φτιάχνουμε σπιτική πίτσα γιατί:
  • χρησιμοποιούμε απλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις και φρέσκια μαγιά, χωρίς επιπλέον διογκωτικά, βελτιωτικά, κλπ
  • το ζύμωμα απασχολεί ευχάριστα τα παιδιά και είναι τέλειο αγχολυτικό για τις μαμάδες,
  • επιλέγουμε τα αλλαντικά που θα βάλουμε. Προτιμούμε βραστά ή αλλαντικά φούρνου, από καθαρό κομμάτι κρέας και όχι από πολτό όπως είναι για παράδειγμα η πάριζα,
  • επιλέγουμε το τυρί που θα χρησιμοποιήσουμε,
  • μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αραβική πίτα (λεπτό ζυμάρι) ή πίτα για σουβλάκι (αφράτο ζυμάρι) για βάση όταν βιαζόμαστε,
  • είναι ευκαιρία να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη και να φτιάξουμε σχεδιάκια, όπως προσωπάκια, πάνω στην πίτσα με τη βοήθεια των λαχανικών,
  • είναι το τέλειο υπόστρωμα για να συστήσουμε στα παιδιά μας νέα λαχανικά,
  • μπορούμε πάνω σε μία πίτσα να φτιάξουμε διαφορετικούς συνδυασμούς,
  • μπορούμε να κόψουμε τα κομμάτια σε όποιο μέγεθος θέλουμε και έχουμε στο μυαλό μας, πως το κλασσικό μέγεθος πίτσας με 8 κομμάτια είναι οικογενειακό μέγεθος για 4 άτομα.

Καλή όρεξη!

Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή