16 Μαΐου 2019
Φυσικά συμπληρώματα πριν τις εξετάσεις
Βλέπουμε τα παιδιά μας να διαβάζουν πολλές ώρες, να αγχώνονται και να προσπαθούν. Μπορούμε με κάποιο συμπλήρωμα να τα βοηθήσουμε;
 

Η περίοδος διαβάσματος για εξετάσεις ή έντονης πνευματικής εργασίας θέλει σωστούς χειρισμούς.

Το διάβασμα θέλει «καθαρό» μυαλό και δυνατή μνήμη. Το ίδιο σημαντική όμως είναι και η ικανότητα να ανακαλούμε τις αποθηκευμένες πληροφορίες. Το διάβασμα για εξετάσεις προσθέτει ακόμα έναν παράγοντα στην εξίσωση, το άγχος, το οποίο θέλει και αυτό τους κατάλληλους χειρισμούς για να επιβιώσεις. Υπάρχουν βιταμίνες και φυσικά συμπληρώματα που μπορούν να σε βοηθήσουν να ανταπεξέλθεις στις αυξημένες και ιδιαίτερες ανάγκες που έχεις τώρα που διαβάζεις.

Η σωστή διατροφή σε συνδυασμό με το κατάλληλο βιταμινούχο συμπλήρωμα ενισχύσουν την εγκεφαλική «δύναμη». Ενώ ο ψευδάργυρος και το ιώδιο μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη αφομοίωση της γνώσης. Η βιταμίνη Β6, η Β12 και το φυλλικό οξύ μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της κόπωσης, μια σημαντική αιτία αναβλητικότητας κατά τη διάρκεια του διαβάσματος.

Φυσικά, ιδιαίτερη θέση έχουν τα ωμέγα-3 και κυρίως το DHA (docosahexaenoic acid). Το συγκεκριμένο είναι ένα απαραίτητο λιπαρό οξύ που μπορεί να βοηθήσει τον εγκέφαλο να λειτουργήσει σωστά και να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

 Είναι γνωστό πως ο τρόπος που απορροφάει ο οργανισμός τα θρεπτικά συστατικά μέσα από την τροφή είναι πολύ πιο αποτελεσματικός από κάποιο συμπλήρωμα διατροφής. Γι’ αυτό το λόγο κιόλας, τα συμπληρώματα περιέχουν «μεγαδόση» του θρεπτικού συστατικού, με σκοπό την όσο γίνεται μεγαλύτερη απορρόφηση.

 Που θα τα βρείς όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά;

  • Ψευδάργυρος: κρέας, ψάρι, όσπρια, μανιτάρια, σπανάκι, μπρόκολο, σκόρδο, ξηροί καρποί και σπόροι, δημητριακά και γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Ιώδιο: ψάρια, γαλοπούλα, γιαούρτι, τόνος, αυγά, θαλασσινά
  • Βιταμίνη Β6: χοιρινό, κοτόπουλο, γαλοπούλα, ψάρια, ψωμί, αυγά, λαχανικά, φιστίκια, γάλα και δημητριακά
  • Βιταμίνη Β12: κόκκινο κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά και δημητριακά
  • Ωμέγα-3: ψάρια, ξηροί καρποί, σπόροι και κρόκοι αυγών
  • Φυλλικό οξύ: πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι και το μαρούλι

Αυτό που ουσιαστικά θα σου μείνει μετά την παραπάνω λίστα, είναι πως η διατροφή σου την περίοδο του διαβάσματος, πρέπει να εμπλουτιστεί σε αυγό, κόκκινο κρέας και ψάρι ή θαλασσινά.

Πέρα από τις κατάλληλες διατροφικές επιλογές, υπάρχουν και φυσικά συμπληρώματα που μπορούν να σε βοηθήσουν αυτή την περίοδο.

  • Bacopa: ενισχύει τη μνήμη και τη γνωσιακή ικανότητα, ενώ ταυτόχρονα καταπολέμα το οξειδωτικό stress. Η προτεινόμενη δόση είναι 150mg/ ημέρα.
  • Ginkgo biloba: σε συνδυασμό με το προηγούμενο, αυξάνουν την αιμάτωση του εγκεφάλου και έτσι βελτιώνεται σημαντικά η μνήμη και η ικανότητα μάθησης του εγκεφάλου. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν, πως η λήψη συμπληρώματος σε υγιείς ενήλικες ενισχύει την αντίληψη και την προσήλωση σημαντικά, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα 2,5 ωρών. Η προτεινόμενη δόση είναι 240-360mg/ ημέρα και για καλύτερα αποτελέσματα συνδυάζεται με το bacopa.
  • Panax ginseng (ασιατικό ginseng): βελτιώνει τη μνήμη, την προσήλωση, τη διάθεση και καταπολεμά το άισθημα κόπωσης. 500mg δύο φορές την ημέρα είναι η συνιστώμενη δόση, αλλά καλό είναι να αποφεύγεται η λήψη του τις βραδινές ώρες, καθώς μπορεί να προκαλέσει αϋπνία.
  • Rodhiola: επιδρά θετικά στα επίπεδα σεροτονίνης και ντοπαμίνης και με αυτό τον τρόπο μειώνει την πνευματική κόπωση που προκαλείται από το άγχος ή το διάβασμα. Επίσης μας κρατάει σε εγρήγορση και ετοιμότητα, ενώ βελτιώνει και την ικανότητα μας σε μαθηματικούς υπολογισμούς. Η συνιστώμενη δόση είναι 500mg/ ημέρα αλλά σε 2 ισόποσες δόσεις.

Τα παραπάνω είναι προτάσεις και δεν σημαίνει πως πρέπει να λαμβάνονται όλα μαζί ταυτόχρονα, εκτός και αν κάποιος συνδυασμός προτείνεται. Μη διστάσεις να μας στείλεις μήνυμα με τις απορίες σου ή να απευθυνθείς στο φαρμακοποιό σου.

 


Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή