05 Φεβρουαρίου 2018
Μικρά βήματα για να χάσει βάρος το παιδί μου!
Πιο υγιεινό βάρος! Καλύτερη υγεία! Απέχει μόνο μερικά βήματα μακριά!
 

Πολλές οικογένειες αναρωτιούνται τι πρέπει να κάνουν για να βοηθήσουν το παιδί τους να αποκτήσει ένα πιο υγιεινό βάρος, αν είναι υπέρβαρο!

Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται συλλογική προσπάθεια, συλλογική αλλαγή σε μία πιο υγιεινή στάση ζωής.

Βοηθάμε το παιδί να αποκτήσει μία καλύτερη ρουτίνα ύπνου: Απομακρύνουμε τις οθόνες από το υπνοδωμάτιο και προσπαθούμε να πηγαίνει για ύπνο νωρίτερα. Το βοηθάμε να ηρεμεί λίγο πριν τον ύπνο και αποφεύγουμε τα βαριά, πλούσια βραδινά γεύματα, ώστε να πετύχουμε και πιο ποιοτικό ύπνο. Ο καλός ύπνος βοηθάει το παιδί να διαχειριστεί καλύτερα το βάρος του.

Σηκωνόμαστε από τον καναπέ: Πάμε βόλτα, ποδήλατο, πατίνι, βγάζουμε το σκύλο βόλτα. Ανεβοκατεβαίνουμε σκάλες, πάμε με τα πόδια στο σχολείο, αν είναι εφικτό. Προτιμάμε να βάλουμε μουσική και να χορέψουμε μετά το διάβασμα, παρά να πιάσουμε την ταμπλέτα. Με κάθε ευκαιρία, προσπαθούμε να κινούμαστε περισσότερο! Είναι αγχολυτικό για μικρούς και μεγάλους!

Πείνα ή συναισθηματική πείνα; Διερευνούμε τους λόγους για τους οποίους το παιδί τρώει παραπάνω. Πολλές φορές ο λόγος δεν είναι η προγματική πείνα αλλά ένας τρόπος να τραβήξει την προσοχή μας ή να διαχειριστεί κάποιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει στο σπίτι ή το σχολείο.

Η ποσότητα είναι το κλειδί: Οι ποσότητες που αναλογούν στα παιδιά είναι μικρότερες από αυτές των ενηλίκων. Προσπαθούμε να σερβίρουμε εξαρχής κατάλληλες ποσότητες και δεν πιέζουμε ποτέ τα παιδιά να φάνε περισσότερο από αυτό που θέλουν. Δε χρειάζεται να αδειάσουν το πιάτο τους!

Μειώνουμε το γρήγορο φαγητό: Ίσως το γρήγορο φαγητό είναι απολαυστικό για τα παιδιά αλλά και για τη μαμά που μπορεί να ξεκουραστεί και να μη μαγειρέψει. Προσπαθούμε, όμως, να μην το παρακάνουμε! Για να ικανοποιήσουμε τα απαιτητικά μικρά μέλη της οικογένειας, μπορούμε κάποιες φορές να φτιάξουμε πίτσα, σουβλάκι ή μπέργκερ σπιτικά με λιγότερα λιπαρά και καλύτερες πρώτες ύλες.

Αποφεύγουμε τη ζάχαρη και ιδιαίτερα την κρυμμένη ζάχαρη! Όλοι γνωρίζουμε πως καλό είναι να μην τρώμε συχνά γλυκά. Αυτό, όμως, που επίσης, πρέπει να ψάχνουμε είναι για την κρυμμένη ζάχαρη σε πολλά τρόφιμα και ποτά. Δεν ξεχνάμε να διαβάζουμε τις ετικέτες για να επιτύχουμε καλύτερες επιλογές.

Γεμίζουμε τα στομαχάκια καλύτερα με φυτικές ίνες και άπαχες πρωτεΐνες: Βοηθάμε το παιδί μας να νιώσει μεγαλύτερο κορεσμό, προσφέροντάς του φυτικές ίνες (φρούτα, λαχανικά, μη επεξεργασμένα δημητριακά) και άπαχες πρωτεΐνες (ξηροί καρποί, όσπρια, αυγό, τυρί, ψάρι, κοτόπουλο) σε κάθε γεύμα. Με αυτόν τον τρόπο θα νιώσει περισσότερο ικανοποιημένο και θα καταναλώσει μικρότερη ποσότητα τροφής.

 

 

 

Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή