Διατροφή & εποχική αλλεργία
Πώς μπορεί να βοηθήσει η διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε ισταμίνη ένα αλλεργικό παιδί και όχι μόνο;
 

Η άνοιξη έφτασε και τα λουλούδια ανθίζουν. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει γύρη παντού!! Άρα, ήρθε η εποχή των αλλεργιών. Δεν έχει σημασία, τι σου προκαλεί την αλλεργία. Αν είναι τα κωνοφόρα ή το περδικάκι ή η ελιά. Όλες οι αλλεργίες έχουν έναν κοινό παρονομαστή, την ΙΣΤΑΜΙΝΗ.

Η αλλεργία είναι μια κατάσταση στην οποία αυξάνονται τα επίπεδα της ισταμίνης στο σώμα. Αυτό σημαίνει πως το ανοσοποιητικό προσπαθεί να αμυνθεί έναντι στον εισβολέα (αλλεργιογόνο). Φυσικά τα συμπτώματα που προκαλούνται όπως η φαγούρα, ο ερεθισμός, ο πονοκέφαλος, το συνάχι, κλπ, δεν είναι καθόλου ευχάριστα.

Πώς μπορείς να ανακουφιστείς...

Συνήθως για να ανακουφιστείς:

1. Λαμβάνεις κάποιο αντισταμινικό και

2. Προσπαθείς να αποφύγεις την επαφή με το αλλεργιογόνο.

Η διατροφή πώς μπορεί να βοηθήσει;

H διατροφή χαμηλή σε ΙΣΤΑΜΙΝΗ μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της εποχικής αλλεργίας. Προσπάθησε λοιπόν, μέσα από τη διατροφή σου να μειώσεις την πρόσληψη ισταμίνης. Δηλαδή απέφυγε την κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε αλλεργιογόνα. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να είσαι αλλεργικός στη ντομάτα για να την αποφύγεις. Τις ημέρες που αισθάνεσαι πως η γύρη αρχίζει να σε ενοχλεί και τα συμπτώματά σου ξεκινούν, αφαίρεσε τη ντομάτα από τη διατροφή σου.

Διάβασε τη λίστα με τα τρόφιμα που θα βελτιώσουν την αλλεργική σου αντίδραση στην άνοιξη (και όχι μόνο).

Τα Α…κατάλληλα τρόφιμα

υψηλή ισταμίνη τρόφιμα 1

Αγελαδινά γαλακτοκομικά προϊόντα και κυρίως ώριμα κίτρινα τυριά, όπως η παρμεζάνα. Υπάρχουν τόσα αιγοπρόβεια τυριά στην ελληνική αγορά. Αν και καλό είναι αν είναι πολύ έντονη η αλλεργία να αποφύγεις όλα τα γαλακτοκομικά ακόμα και το γιαούρτι.

Ξηροί καρποί κάθε είδους. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στα παράγωγα τους όπως το γάλα αμυγδάλου, το φυστικοβούτυρο και η πραλίνα φουντουκιού.

Αλλαντικά κάθε είδους. Η χρήση βελτιωτικών και η διαδικασία αλλαντοποίησης αυξάνει τα αλλεργιογόνα.

Ασπράδι αυγού. Εκεί βρίσκονται τα αλλεργιογόνα του αυγού. Για αυτό και στην εισαγωγή του αυγού στα μωρά, ξεκινάς πάντα από τον κρόκο.

Φράουλες & εσπεριδοειδή. Μην πιεις πορτοκαλάδα αυτές τις ημέρες. Προτίμησε να φας μια μπανάνα.

Θαλασσινά και οστρακοειδή. Μπορεί οι γαρίδες να μην βρίσκονται στο καθημερινό οικογενειακό τραπέζι, αλλά σίγουρα θα πρέπει να τις αποφύγεις στην εποχή αλλεργικής έξαρσης.

Σοκολάτα. Είναι δυσάρεστο να διαβάζεις πως θα πρέπει να στερηθείς την αγαπημένη σου σοκολάτα, αλλά είναι σημαντικό να περιορίσεις την πρόσληψη της όταν η αλλεργία σου χτυπάει την πόρτα.

Ξίδι και γενικά προϊόντα ζύμωσης όπως το κρασί και η μπύρα. Η μαγιονέζα επίσης είναι ένα προϊόν που περιέχει ξίδι και καλό είναι να αποφύγεις, καθώς επίσης και οι πίκλες.

Μείωσε την ένταση των συμπτωμάτων της εποχικής αλλεργίας αλλά και την πιθανότητα έντονης αλλεργικής αντίδρασης από εμβολιασμό, ακολουθώντας τις παραπάνω διατροφικές συμβουλές και επίσης μην ξεχάσεις να:

  • κοιμάσαι αρκετά. Τουλάχιστον 6 ώρες βραδινού ύπνου, είναι απαραίτητες. 
  • έχεις επαρκή πρόσληψη βιταμίνης C, την οποία θα βρεις στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
  • έχεις επαρκή πρόσληψη βιταμίνης B6, την οποία θα βρεις σε δημητριακά ολικής άλεσης, μπανάνες και πατάτες.

 

 

Για να γνωρίζεις τα πάντα για την παιδική διατροφή εγγράψου στη σελίδα μας
Δείτε ακόμα...
Τι σας απασχολεί με την διατροφή του παιδιού σας; Στείλτε μας την απορία σας!
Επιστροφή στην κορυφή