17 Μαΐου 2020
Σχολικό σνακ και ζέστη! Προσοχή στα αλλοιωμένα τρόφιμα!
Ποια σνακ μπορείς να φάει το παιδί στο σχολείο και τι πρέπει να προσέχεις, για να αποφύγεις δυσάρεστα ατυχήματα;
 

Η ζέστη έχει κάνει την εμφάνισή της αλλά το σχολείο δεν τελείωσε ακόμα. Κάθε βράδυ ετοιμάζεις σνακ που μπορεί να πάρει το παιδί στο σχολείο κι αναρωτιέσαι: Τι μπορώ να του βάλω στο σχολείο χωρίς να φοβάμαι ότι θα αλλοιωθεί από τη ζέστη;

Γιατί, για να είναι υγιεινό ένα σνακ για το παιδί, θα πρέπει, εκτός από θρεπτικό, να είναι ασφαλές και να διατηρείται, όση ώρα το παιδί παίζει και μέχρι να πεινάσει. Τα περισσότερα ζωικά τρόφιμα (και οι τροφές που τα περιέχουν) είναι αρκετά ευπαθή τώρα με τη ζέστη του καλοκαιριού.

Ας δούμε μερικά σνακ που μπορεί να πάρει το παιδί στο σχολείο τις ζεστές ημέρες.

 

Αλμυρά σνακ

 

 

  1. Ξηροί καρποί
  2. Κριτσίνια ολικής άλεσης
  3. Καρότα με χούμους
  4. «Πατατάκια» από αραβική πίτα
  5. Κολοκυθόσπορος (πασατέμπο)
  6. Κουλούρι Θεσσαλονίκης
  7. Αραβική πίτα με ψητά λαχανικά και χούμους
  8. Σάντουιτς με πάστα ελιάς
  9. Σάντουιτς με φιστικοβούτυρο
  10. σπιτικά pop corn
  11. ολόκληρο καλαμπόκι

 

Γλυκά σνακ

 

  1. Μπάρα δημητριακών
  2. Σπιτικά μπισκότα βρώμης
  3. Παστέλι
  4. Σάντουιτς με μέλι και ταχίνι (ή φουντουκοβούτυρο)
  5. Κέικ
  6. Φρούτα
  7. Παξιμαδάκια κανέλας
  8. Mix ξηρών καρπών και φρούτων



Τι πρέπει να προσέξω;

  1. Μερίδες. Τα παιδιά χρειάζονται κάτι ελαφρύ στο διάλειμμα του σχολείου, για να γεμίσουν ενέργεια. Δε χρειάζονται, όμως, μεγάλες μερίδες. Λόγω ζέστης η όρεξη μειώνεται και η δίψα αυξάνεται.
  2. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα μικρό ισοθερμικό τσαντάκι και να προμηθευτείς μία λεπτή παγοκύστη που δεν προσθέτει πολύ βάρος και όγκο στην τσάντα του παιδιού.
  3. Βάλε αποβραδίς στο ψυγείο ή την κατάψυξη τα σνακ του παιδιού, ώστε να έχουν την πιο χαμηλή δυνατή θερμοκρασία και να διατηρηθούν περισσότερο. Μπορείς, επίσης, να χρησιμοποιήσεις ένα παγωμένο χυμό ή νερό για να διατηρήσεις κρύα τα σνακ περισσότερο.




  4. Το αρχικό μικροβιακό φορτίο είναι σημαντικό: Κατά την προετοιμασία του σνακ φρόντισε να ακολουθήσεις τους κανόνες ασφάλειας των τροφίμων. Πλύνε καλά τα χέρια, χρησιμοποίησε καθαρές βάσεις κοπής και μαχαίρια. Χρησιμοποίησε πρώτες ύλες φρέσκιες, που δεν έχουν υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία. Απόφυγε, για παράδειγμα, να χρησιμοποιήσεις κιμά (έχει μεγαλύτερη επεξεργασία από το κρέας και είναι πιο πιθανό να έχει μεγαλύτερο μικροβιακό φορτίο) ή το τυρί που έμεινε αρκετά εκτός ψυγείου, όταν είχες πάει σουπερμάρκετ.
  5. Τα αυγά, τα τυριά και τα αλλαντικά μπορούν να παραμείνουν σε θερμοκρασία δωματίου μέχρι 2 ώρες. Αν η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη από 30 βαθμούς ο χρόνος αυτός μπορεί να μειωθεί στη 1 ώρα.
  6. Τα μαγειρεμένα φαγητά μπορούν να συντηρηθούν σε θερμοκρασία μεγαλύτερη των 60 βαθμών. Διαφορετικά, αν βρίσκονται σε θερμοκρασία δωματίου, θα πρέπει να φαγωθούν σε λιγότερο από 2 ώρες.
  7. Πέταξε ό,τι δε φαγώθηκε. Συζήτησε με το παιδί σου για την υγιεινή των τροφίμων. Πρότεινέ του να καταναλώσει το δεκατιανό του στο πρώτο διάλειμμα. Εξήγησέ του ότι αν δεν καταναλώσει όλο το σνακ του, καλό θα ήταν να το πετάξει και να μην το τσιμπολογήσει πριν το σχόλασμα, καθώς το πιθανότερο είναι ότι πια είναι αλλοιωμένο από το χρόνο και την υψηλή θερμοκρασία.
Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή