15 Απριλίου 2019
Εφαρμόζοντας τις οδηγίες των διεθνών οργανισμών
Τι σημαίνουν οι διεθνείς οδηγίες και πώς θα τις ακολουθήσει η οικογένειά σου;
 

Ποιες είναι οι κυριότερες οδηγίες των επίσημων εταιρειών διατροφής και πώς θα τις ακολουθήσεις εσύ και η οικογένειά σου;

  1. «Επέλεξε τις υγιεινές τροφές»: Ετοίμασε υγιεινά γεύματα. Φτιάξε το πρόγραμμα της εβδομάδας ρωτώντας όλη την οικογένεια τι θα θέλανε να φάνε. Συμπεριέλαβε την επιθυμία του μπαμπά, της κόρης, του γιου, τη δική σου. Όλοι συμμετέχουν και όλες οι τροφές είναι καλές. Προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις αγνές πρώτες ύλες. Όλα έχουν την αξία τους. Το κοκκινιστό, το ψάρι, τα μακαρόνια με κιμά, οι φακές, τα φασολάκια… Και όλα μπορούν να είναι υγιεινά, αρκεί να είναι αγνά. Όλα μπορούν να είναι απολαυστικά, αρκεί η ατμόσφαιρα να είναι γαλήνια. Πειραματίσου με διαφορετικές συνταγές, νοστίμησε το φαγητό με βότανα και μπαχαρικά.

 

  1. «Αύξησε την κατανάλωση των φρούτων»: Πρόσφερε στην οικογένεια ποικιλία φρούτων εποχής. Τοποθέτησέ τα όμορφα σε μία φρουτιέρα και διακόσμησε το τραπέζι με αυτά. Κόψε φρούτα για όλη την οικογένεια κι ετοίμασε μία όμορφη, πολύχρωμη πιατέλα. Κάθε μέρα. Μην αγχώνεσαι, αν δεν τρώνε όλοι. Σιγά σιγά θα «υποκύψουν» στον πειρασμό των χρωμάτων και στην ευχάριστη, δροσερή γεύση. Μην πιέζεις, χαλάς την ατμόσφαιρα και η ευχαρίστηση σταματάει εκεί. Υπολόγισε τις μερίδες. Χρειάζεται ποικιλία και χρώμα, όχι μεγάλη ποσότητα.

 

  1. «Αύξησε την κατανάλωση λαχανικών»: Ετοίμασε λαχανικά με διάφορους τρόπους. Ωμά, βραστά, ψητά. Πειραματίσου. Λίγο πιο καλοβρασμένα, λίγο πιο τραγανά. Με λεμόνι ή με ξίδι ή απλά με λίγο αλατάκι. Δοκίμασε διάφορες συνταγές. Ο αρακάς μπορεί να γίνει με άνηθο λεμονάτος, με ντομάτα και πατάτα ή απλά βραστός με λίγο βούτυρο κι αλάτι. Το καρότο μπορεί να γίνει βραστό, ωμό, τριμμένο με λεμόνι ή σκέτο και να το τρως όπως ο Bugs Bunny. Τα λαχανικά δεν είναι ένα ακόμα πρέπει. Είναι ευχαρίστηση. Και πάλι, στόχευσε στην ποικιλία. Μην πιέζεις. Ακόμα και μία κουταλιά φτάνει. Το χαμόγελο έχει σημασία. Η απόλαυση.

 

  1. «Κατανάλωσε τη σωστή ποσότητα»: Φάε αυτό που χρειάζεσαι. Κλείσε την τηλεόραση και άκου τον εαυτό σου. Δίνει σήματα πείνας και κορεσμού. Μάθε και τους άλλους να ακούν το σώμα τους. Σέρβιρε τη σωστή ποσότητα και φάε σιγά. Μάσα καλά την τροφή σου, απόλαυσέ την και μάθε και τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Ακόμα κι αν βιάζεσαι, η διαδικασία του φαγητού, θα κρατήσει πόσο; Πέντε; Επτά λεπτά παραπάνω; Αξίζει τον κόπο. Δε χρειάζεται να αδειάζουν πάντα τα πιάτα, ας φάει ο καθένας όσο χρειάζεται.     

 

  1. «Περιόρισε τα λιπαρά και τη ζάχαρη»: Κάνουν κακό, ναι. Όταν υπερκαταναλώνονται. Χρησιμοποίησέ τα όμως, για να πάρεις τη νοστιμιά τους. Τόσο, όσο. Απόφυγε τη στέρηση και τους έντονους περιορισμούς. Τελικά, τι θα κερδίσεις; Αέναους καβγάδες, θυμό και αντίδραση που όλοι ξέρουμε πού θα οδηγήσει. Προτίμησε, όμως, πιο καλές πηγές εκεί που μπορείς. Καλά λιπαρά αντί για κορεσμένα και trans. Γλύκα από φυσικές πηγές, όπως το μέλι, το πετιμέζι και τα φρούτα. Το νόστιμο δεν είναι πάντα ανθυγιεινό.

 

  1. «Μείωσε το αλάτι»: Φτιάξε, όμως, νόστιμα φαγητά! Χρησιμοποίησε μπαχαρικά και μυρωδικά της φύσης. Σκόρδο, κρεμμύδι, μαϊντανό και άλλα. Και λίγο αλατάκι. Εκεί που χρειάζεται και όσο χρειάζεται. Χωρίς υπερβολές, χωρίς στερήσεις.

 

  1. «Πρόσεχε το βάρος σου»: Φάε σωστά και κινήσου! Όλη η οικογένεια μαζί! Στόχευσε σε ένα υγιεινό και σταθερό βάρος. Εκεί που ικανοποιεί εσένα. Απόφυγε τις έντονες διακυμάνσεις. Διαχειρίσου το βάρος σου, την τροφή και μάθε και τους άλλους να κάνουν το ίδιο μέσα από το παράδειγμά σου. Όλα τα σώματα δεν μπορούν να είναι ίδια, όμως, όλα μπορούν να είναι υγιή.

 

Οι οδηγίες υπάρχουν για να μας καθοδηγούν και να μας ενημερώνουν. Όχι για να μας αγχώνουν και να μας καταπονούν. Η σωστή διατροφή μπορεί να είναι τρόπος ζωής, μόνο αν είναι εφαρμόσιμη και η οικογένειά μας μπορεί να έχει μία υγιή σχέση με το φαγητό, μόνο αν μάθει να το απολαμβάνει.

Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή