27 Μαΐου 2019
5 λόγοι για να πας για πικνικ με τα παιδιά σου
Πώς ωφελεί τα παιδιά μας το πικνικ;
 

Το πόσα οφέλη μπορεί να έχει το οικογενειακό τραπέζι για τα παιδιά τό ξέρεις.

  • Συμβάλλει στην καλή επικοινωνία μεταξύ γονέων και παιδιών
  • Βοηθάει να μάθουμε στα παιδιά μας να ακολουθούν μία πιο ισορροπημένη διατροφή
  • Μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης διατροφικών διαταραχών
  • Συμβάλλει στην καλύτερη επίδοση των παιδιών στο σχολείο

Τώρα που ανοίγει ο καιρός, κάποια από τα οικογενειακά γεύματα μπορούν να πάρουν μία διαφορετική, πιο διασκεδαστική μορφή, αυτή του πικνικ.

Όσο μακρινό και δύσκολο κι αν φαντάζει, είναι πιο απλό απ' ότι ακούγεται.

 

Γιατί να κάνω οικογενειακό πικνικ;

  • Είναι διαφορετικό και πολύ πιο διασκεδαστικό για τα παιδιά και τους μεγάλους. Δημιουργεί ευχάριστες αναμνήσεις και μία πιο υγιή σχέση με το φαγητό.
  • Είναι μία ευκαιρία να έρθουν τα παιδιά σου σε επαφή με τη φύση και να συνθέσετε οικογενειακά... βιταμίνη D.
  • Μέσα από το γέλιο, το παιχνίδι, την επαφή με τη φύση και μακριά από το άγχος της καθημερινότητας, μπορείς να επικοινωνήσεις πιο εύκολα με τα παιδιά.
  • Επειδή το πικνικ είναι διασκεδαστικό, είναι πολύ πιο εύκολο για τα παιδιά να δοκιμάσουν εκείνα τα λαχανικά που τόσο καιρό προσπαθούσες να τους δώσεις. Μπορεί, λοιπόν, να συμβάλλει στη δημιουργία πιο υγιεινών διατροφικών συνηθειών για ολόκληρη την οικογένεια.
  • Στο πικνικ μπορείς να διδάξεις στα παιδιά σου την αξία του ήρεμου φαγητού. Μάθε τους να μασάνε καλά την τροφή και να τρώνε αργά. Έρευνα έδειξε ότι τα άτομα που τρώνε αργά, έχουν μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν μεταβολικό σύνδρομο και παχυσαρκία.

Πόσο δύσκολο είναι να οργανώσω ένα πικνικ;

Όπως κάθε άλλη δραστηριότητα, ένα πικνικ μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους.

Μπορείς να οργανώσεις και την τελευταία λεπτομέρεια, να πάρεις φορητές μικρές ψηστιέρες, να καλέσεις φίλους και άλλα πολλά. Μπορείς, όμως, και να πάρεις απλά το φαγητό της ημέρας μαζί σου, βαζάκια με χυμό, ταπεράκια από το σπίτι και μία ψάθα παραλίας, πολύ καλή διάθεση και την καλή παρέα της οικογένειάς σου και να πάτε να φάτε στη φύση, σε ένα πάρκο, μία παραλία, μία παιδική χαρά. Τι θα χρειαστείς:

  • Μία ψάθα παραλίας ή ένα μουσαμά ή μία πετσέτα με μία αδιάβροχη πλευρά για να τη στρώσεις κάτω. Εκτός εάν έχεις κοντά στο σπίτι σου ένα πάρκο με ειδικά τραπεζάκια πικνικ.
  • Το φαγητό και τη σαλάτα που είχες προγραμματίσει, "έξυπνα" σερβιρισμένο. Μπορείς να βάλεις τα λαχανικά σου ή το φαγητό σε μικρά βαζάκια (πχ. από μαρμελάδα ή σάλτσα ντομάτας ή μέλι) ή να τα στερεώσεις σε ξυλάκια σουβλακιού (πχ. κομματάκια κοτόπουλου με ντοματίνια, πατάτες φούρνου και αγγουράκια σε ένα ξυλάκι) ή να τα τυλίξεις σε μία αραβική πίτα.
  • Χυμό πορτοκάλι ή ανάμικτο σε βαζάκια ή ολόκληρα καλά πλυμένα φρούτα
  • Χαρτοπετσέτες και σακούλα σκουπιδιών για να μείνουν τα πάντα καθαρά
  • Ένα παιχνίδι ή μπάλα ή βιβλίο ωστε, να περάσετε περισσότερο χρόνο, αν υπάρχει η ευκαιρία.

 

Τι πρέπει να προσέξω όταν ετοιμάζομαι για πικνικ;

1. Τον ήλιο. Για ένα ευχάριστο και ασφαλές πικνικ, απόφυγε την άμεση έκθεση στον ήλιο. Φρόντισε για παχιά σκιά (από δέντρο) ή ακόμα καλύτερα προγραμμάτισε άνα πρωινό ή βραδινό πικνικ (τις ώρες, δηλαδή που δεν καίει ο ήλιος).

2. Τα βακτήρια. Πάρε σε ένα μικρό ψυγειάκι - τσάντα τυχόν τρόφιμα που χαλάνε εύκολα, αν σκοπεύεις να μείνεις αρκετή ώρα. Αν πάρεις γιαούρτι, smoothie, φρέσκα λαχανικά, αλλαντικά, φρόντισε να τα συνοδεύεις με 1-2 παγοκύστες ή παγωμένα μπουκαλάκια νερού ή χυμού. Πάρε ειδικά μαντηλάκια γή απολυμαντικό υγρό για να καθαρίσετε τα χέρια μετά το παιχνίδι.

3. Πέταξε όσα ευπαθή τρόφιμα έμειναν μετά το γεύμα σας πάνω από 1 ώρα στη ζέστη.

Δείτε ακόμα...
Επιστροφή στην κορυφή